Isnin, 5 Mei 2014

Penjagaan alat bantu pendengaran

Alat Bantu Pendengaran mengubah hidup seseorang insan yang mengalami masalah pendengaran baik yang ringan hingga yang sangat teruk. 

Untuk memastikan jangka hayat alat tersebut berpanjangan kita perlu menjaga dengan baik. Alat bantu dengar mesti disimpan di tempat kering dan jangan dijatuhkan dengan sengaja.

Semasa alat bantu pendengaran pada telinga, kita mungkin berpeluh. Peluh berupaya menyebabkan karat pada bahagian dalam alat bantu pendengaran. Justeru itu kerosakan berlaku dan fungsi alat terjejas. Oleh demikian kita menggunakan Ear Gear untuk mengurangkan masalah peluh memasuki alat bantu dengar.


Selaput khas pada sistem Ear Gear berupaya mengurangkan kerosakan pada alat bantu pendengaran dan memanjangkan hayat alat tersebut. 

Sistem Ear Gear dan selaput pengering yang sewaktu dengannya boleh didapati di Jensen Hearing, Melaka serta laman web tertentu.


Bateri Alat bantu pendengaran perlu dilepaskan dari alat setiap malam. Bateri yang lemah kadang kala akan kebocoran bahan kimia yang boleh merosakkan bahagian elektronik alatnya. 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan